De eigenaresse van Nijhout Executive Search benaderde ons om voor haar nieuwe bedrijf een logo te ontwerpen en vervolgens ook haar visitekaartjes, enveloppen en briefpapier vorm te geven.
Executive Search is een erg zakelijke branche. De eigenaresse wilde echter graag een logo dat wat speelser was. Iets anders dan ‘gebruikelijk’ in deze sector. De combinatie van paars en oranje vraagt gelijk de aandacht waar veel concurrenten werken met donkere kleuren of grijstinten. Geen statig font, maar wel strak en duidelijk te lezen. De combinatie van de crosshair en het vergrootglas zijn samen een uitstekende visualisatie van het vak ‘executive search’.
Nadat we zeer snel tot een prachtig eindresultaat voor het logo gekomen waren, mochten we door met de huisstijl. Ook hier hebben we het speelse karakter doorgetrokken, zonder de professionaliteit te verliezen. De achterzijde van het visitekaartje heeft het herkenbare icoon als donkere druk op het oranje. Op de voorzijde staan de contactgegevens in paarse balkjes en staat het logo speels op zijn kant. Het briefpapier is vooral vrij rustig met een oranje balk aan de onderzijde en in de rechter onderhoek het herkenbare icoon.
Benieuwd wat wij voor u kunnen doen?
Contact