De elementen van een huisstijl
Om zeker te zijn van een consistente vormgeving voor al jouw huisstijldragers (zoals: briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, websites etc.), bestaat je huisstijl uit een aantal basiselementen die je toepast.
- Een logo
Misschien wel het belangrijkste element van je huisstijl. Een krachtig logo dat herkenbaar is, tijdloos, veelzijdig, toepasselijk en niet te ingewikkeld. - Pay-off / slogan
Sommige merken hanteren een slogan. Een korte zin met niet teveel woorden, die gemakkelijk herhaald of herinnerd kan worden. - Kleurgebruik
Kleuren kunnen erg veel betekenen voor je uitstraling. De juiste combinatie zorgt voor een krachtige en herkenbare identiteit die de doelgroep aanspreekt. - Typografie
Van zakelijk en strak, tot speels of kunstzinnig. Elk merk vraagt om een ander lettertype (font) dat afgestemd wordt op de rest van de huisstijl. - Visuals
Illustraties en iconen, maar ook fotogebruik. Herkenbare visuals die qua stijl, toon en uitstraling bij elkaar en de rest van de huisstijl aansluiten.
Deze elementen samen vormen de huisstijl van jouw onderneming die naadloos aan moet sluiten bij de ‘identiteit’ van jouw onderneming. Vandaar ook de toepasselijke engelse term: brand identity. Deze identiteit is de basis voor de vormgeving van jouw logo en alle huisstijldragers. De ontwerpen stemmen we af op wat je uit wilt stralen, in welke branche je actief bent en wie je doelgroep is.
Dat is waarom het ontwerpen van een huisstijl specialistenwerk is, daarom ben je op zoek naar ons!